29.11.09

GOTT NYTT ÅR!!!

Lika härligt som det är med ett nytt år är det med ett nytt KYRKOÅR. Det är så skönt att man får möjlighet att börja om. Ta ny sats. Börja på ett nytt blad.

Idag är alltså första söndagen i advent. Nu inleds en tid av väntan och förväntan. Det är dags att bereda väg...


Hur vill jag bereda väg för Herren i mitt liv?



Jag tänkte börja läsa Peter Halldorfs Som brann där en eld - Postilla för ett kyrkoår. En predikan för varje söndag. Sen tänkte jag väl att jag skulle försöka och komma iväg till högmässan varje söndag. Jag vill ju egentligen men det kommer så lätt annat i vägen.


Prioritera mera helt enkelt!


(Tonåringarna sover ju ändå..)


Det handlar ju om att TA sig tid eller kanske egentligen att GE sig tid. I värsta fall får man väl skriva in i almanackan. "TfG = Tid för Gud. Tid för en liten stunds eftertanke, reflektion, tack eller för att stilla sig från allt det yttre som ständigt pockar så att jag kan vara HÄR OCH NU för det ÄR JU HÄR OCH NU SOM GUD ÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar