24.11.09

PREMIÄR


Snart är det första advent. Kyrkoåret är slut och ett nytt tar vid. Vad passar bättre än att starta en blogg nu? Jag bloggar här för mitt eget höga nöjes skull. Jag tänkte att det skulle bli en sådan blogg som jag själv skulle vilja läsa. Tips, debatt, inspiration, recensioner, och annat som kan komma att falla mig in.


Något som jag har tänkt på en hel del är att det händer väldigt mycket både här hemma och ute i världen som aldrig rapporteras i våra vanliga nyhetsmedier. Jag tänker på sådant som händer i eller berör våra olika kyrkor och samfund och alla de människor som finns där.
Själv läser jag både Kyrkans Tidning och DAGEN. Framförallt DAGEN tycker jag har blivit väldigt bra. Många intressanta och allmänkristna (kan man skriva så?) artiklar. När jag får tid lyssnar jag på MÄNNISKOR och TRO. Jag prenumererar på nyhetsbrev från RESPEKT.
Läser jag en hel massa BÖCKER gör jag också.
Jag har gjort länkar i sidomenyn så det ska gå snabbt att klicka sig fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar