13.6.10

Sockor och böcker







Vi har varit en sväng till Stockholm idag. Jag passade på att sticka klart mina sockor i bilen. De är stickade i ett Opalgarn som jag fått i ett byte. Jättefina färger.

Jag passade på att köpa lite semesterlitteratur också. Bland annat Wolf Hall av Hilary Mantell - Bookerprisvinnaren 2009. Jag har varit lite tveksam till den eftersom jag inte alltid är så förtjust i historiska romaner men det är klart man böir nyfiken när den fått så fint pris. Dessutom har min vän som jobbar i boklådan läst den och tyckt om den, så då fick det bli den också. Dessutom köpte jag The Cornish Trilogy av Robertson Davies. Jag läste mycket av honom för länge sedan men har inte läst den här serien. Tre romaner somär utgivna i en härligt tjock lunta. Volymen innehåller

- The Rebel Angels
- What´s bred in the bone
- The Lyre of Opheus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar