5.10.10

Änglar

Det känns som att änglarna fått ett litet uppsving i litteraturen. Jag har precis läst Angelology av Danielle Trussoni. Jag tyckte om de första 150 sidorna. Kvasivetenskaplig, kvasiteologisk och ganska kul - men sedan blev den bara trist och ointressant. 


Yngsta dottern har läst Fallen Ängel av Becca Fitzpatrick. Jag har inte läst den men fick intrycket att det var som Twilight-serien fast med änglar istället för vampyrer. Det har för övrigt också sagts om Angelology. Sen har vi ju Ängelns lek och Svart ängel och flera andra.


  Men nu får det vara slut med änglar för den här gången. Jag har börjat på Spill - en damroman av Sigrid Combüchen, som vi ska läsa i min bokklubb SELMA. Jag har inte hunnit så långt men den börjar bra i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar