22.11.10

Currywurst - inte så god som jag trodde

Jag vet inte riktigt vad jag förväntade mig. Jag har läst flera översvallande recensioner och flera läsare har tipsat om den i cyberrymden och bland annat skrivit att den skulle vara rolig, fantastisk och underbar.

Tja, rolig vet jag väl inte precis och varken särskilt underbar eller fantastisk.

Vi får genom författarjaget träffa Lena B, nu gammal och blind, som "upptäckte" currywursten. Hon berättar om sitt liv men det tycks mest ha utspelat sig i hennes lägenhet. Vi får höra mycket om Bremer - hennes älskare, en del om hennes man, lite om kriget och livet efter, och så småningom kommer historien fram till själva currywursten.

Det var inte alls den myllrande, slingrande berättelse jag trodde det skulle vara men helt OK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar