21.2.11

SELMA-dag

Ikväll är det dags igen för träff med SELMA - vår bokcirkel.. Vi är ett gäng kvinnor som träffas regelbundet hemma hos varandra och pratar om den bok vi har läst, om böcker i allmänhet och en hel massa annat. Vi har hållt på i tio år eller så. Ikväll ses vi hemma hos mig och det är jag som ska välja bok till nästa träff.

Ofta har jag inga problem med att välja men den här gången kan jag inte bestämma mig!

Antingen Barbara Kingsolvers Giftträdets bibel. Visserligen ganska gammal men som jag aldrig läst trots att jag blivit rekommenderad den av många. Jag tror inte att de andra heller har läst den.


Eller En halv Gul Sol av Chimamanda Ngozi Adichie.
En MÅSTE LÄSA bok tror jag.

Båda är ganska tjocka, vilket inte något problem för mig men kanske för någon av de andra som har svårt att få lästiden att räcka till. Fast en kvinna som läst Guftträdets bibel skrev att hon aldrig läst en roman så fort förut - det gick helt enkelt inte att sluta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar