27.3.11

Mera deckare - Simon Beckett

Den andra - underbar!
Jag har avslutat den fjärde boken i Simon Becketts deckarserie om rättsantropologen David Hunter. Det är alltid roligt när man får följa huvudpersonen genom livet och för att göra serien rättvisa tror jag att man ska läsa böckerna i ordning, även om de enligt min mening är lite ojämna.
Den första - helt ok
Den tredje - dålig
Den fjärde - bra
Den fjärde - på svenska
Jag tror att för min del så har miljön i böckerna stor betydelse. Den senaste utspelar sig till stor del på Dartmoorheden - ni vet, där Baskervilles hund härjar i dimman bland ljungen och den andra utspelar sig på en liten ö utanför Skottland som naturligtvis blir isolerad av storm. Jag är glad att den fjärde boken var riktigt bra - nu kan jag se fram emot nästa. 

1 kommentar:

  1. Vill också läsa! Tyckte dock att även trean var helt okej, trots att både ettan och tvåan var bättre.

    SvaraRadera