5.3.11

Mrs Beeton och Wild Saffron




Blivande Wild Saffron
Äntligen känns det som om jag kommer någon vart med min tunika Wild Saffron.  Jag hade problem med att få rätt stickfasthet. Jag stickar normalt ganska löst och brukar ofta få gå ner ett nummer i stickstorlek. Jag provade här också, men det blev ändå fel. Om jag gick ner ytterligare i storlek då blev strukturen alldeles fel. Till sist gick jag tillbaka till den föreslagna stickstorleken och stickar nu helt enkelt en storlek mindre. Det verkar funka.  Kanske jag måste anpassa något i längd, men hittills verkar det bra.    Skönt.





 Mars månads 12in11-projekt är Mrs Beetons muddar av Brenda Dayne. Antagligen har väl alla andra stickerskor i bloggosfären redan stickat dem eftersom de var poppis för några år sedan - men jag gör mina nu!
Mts Beeton var en fantastisk dam. Hon levde under senare hälften av 1800-talet och skrev en bok om Household & Management. Jag tror att hon kunde allt. Hon verkar ha svar på alla frågor vare sig det rör matlagning, fläckborttagning, trädgårdsarbete eller bakning. Hon har en egen hemsida HÄR


Blivande Mrs Beeton muddar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar