3.3.11

Vårkänslor

 Vi har haft så fantastiskt fin vårvinterväder ett par dagar. Det droppar från taken och solen värmer riktigt. Fastän det fortfarande är mycket snö kvar börjar det klia i fingrarna efter att få gräva i jord.
Den här tiden är jag särskilt sugen på Pelargoner. Jag var tvungen att kasta massor av mina Pelargoner förra sommaren eftersom de drabbats ev en smittsam och lättspridd sjukdom. Nu är jag tack och lov av med den, men behöver fylla på på min veranda med nya. Det finns såååå många fina pelargoner så det är svårt att välja. Jag är inte så förtjust i Engelska Pelargoner (snygga men svårflörtade). Jag tycker om Pelargoner med vackert bladverk och så de gamla klassiska förstås.


 Det är så härlig att sätta sig på verandan med en kopp kaffe och bläddra i mina favoritträdgårdsböcker. Jag blir lite sugen på att fram ett broderi jag köpte billigt förra året på Tradera.

Perfekt Pelargonpyssel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar