3.4.11

Förgiftad

En bok som väcker ilska, vanmakt och sorg, men också kamplusta och engagemang. För mig var en del sådant som jag redan kände till men en del nyheter. Framförallt var det en aha-upplevelse att få det presenterat i ett sammanhang.

Jag har redan för länge sedan slängt ut teflonpannorna, vi fick en ny men nu ska den också ut. Jag har aldrig köpt antibakteriella rengöringsmedel, men jag inser att det finns fler farliga ämnen som bör kollas upp. Barnen har väl tyvärr redan fått i sig farliga ämnen genom plastleksaker och nappflaskor, nu är det plastjakt i övrigt som gäller. "5,4 1 och 2, resten farligt, låt det stå" Siffrorna är de plastmärkningar som finns.


Plastpåsar undviker jag så mycket jag kan. Tyvärr har vi en del gore-tex material i kläder o skor... 


Suck, det finns mycket att göra. 


Läs boken. Den är skriven utifrån kanadensiska förhållanden, men med ett efterord om förhållandena i Sverige. 


Betyg; B B B B B


En Bokcirkel För Alla har en pågående bokcirkel på facebook: klicka på den röda texten:




Och på facebook så har enbokcirkelföralla en pågående bokcirkel  fram till den 21/4. Det är om boken Förgiftad av Rick Smith och Bruce Lourie. Häng på diskussionen du också och läs boken. Jag lovar att du vill ställa om en hel del i din vardag efter den läsningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar