28.4.11

Stephen Booth - helt ok

Stephen Booth tillhör en av de brittiska deckarförfattare som kommer ut med en ny deckare per år ungefär. Tio stycken har det blivit och jag har precis läst den senaste Flickan i Floden.


Jag tyckte den var bättre än den förra, helt ok alltså. Det roligaste med serien är att få följa poliserna Ben Cooper och Diane Fry. I den här boken kommer man Diane Fry lite närmare in på livet.

Jag tycker att hans romaner är ojämna och det är väl kanske anledningen till att jag ändå inte kan låta bli att läsa dem. Jag hoppas alltid att nästa ska vara så där härligt engelskt bra. Miljön är fantastisk, personerna intressanta men ibland griper inte historien tag.

Mina favoriter är Jungfrudansen och Iskallt spår.

I september kommer nästa på svenska, Djävulsklippan. Jag ser fram emot den och hoppas att Stephen Booth nu ska ha visat vad han kan, för han kan ju.

Bokus skriver:
 "En trettiosexårig trebarnsmor hittas brutalt mördad i sitt kök. I en annan del av huset påträffas hennes make dödligt skadad. Misstankarna går till en fruktad rånarliga som härjar i trakten. Men inget i den eleganta villan tycks stulet.
När kriminalinspektör Ben Cooper börjar undersöka fallet märker han att allt inte står rätt till i det flotta villakvarteret. Grannarna utgör en brokig samling människor, som verkar mer angelägna om att skydda egna intressen än att hjälpa polisen. Under den glättade ytan frodas avund, girighet ja, kanske till och med ondska. Det dröjer inte länge förrän ännu ett våldsamt dödfall inträffar. "




Flickan i Floden får B B B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar