17.6.11

Heathcliff

Jag håller på att läsa om Svindlande Höjder av Emily Brontë. Ska recensera så småningom. Jag hittade fram mitt gamla exemplar ur bokhyllan och insåg att det var 32 år sedan jag köpte och läste den.

Jag minns att jag inte tyckte särskilt bra om den. Jag kunde ju historien i stora drag (trodde jag i alla fall) men blev på något sätt besviken. Jag hade väntat mig något annat.

På det sättet är det riktigt roligt att läsa den igen. Jag har inte hunnit så långt, men hittills tycker jag om den.

Jag var lite sugen på att köpa den i Penguins Classic De Luxe Edition nya utgåva bara för att den är så fin...men jag har lyckats avhålla mig.


Och så går jag och nynnar på Kate Bushs häftiga låt. Heathcliff!!!mmm mmm mmm....di da di  wuthering, wuthering wutheriiing heights...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar