26.6.11

Planer

Det börjar dra ihop sig till Orange January/ July läsning. En grupp där vi läser Orange pristagare eller nominerade under januari och juli. Jag tänkte jag skulle ta mig i kragen och försöka läsa åtminstone några av min Orangea hög: En halv gul sol av Chimamanda Ngozi Adichie, A crime in the neighborhood av Suzanne Berne, A spell of winter av Helen Dunmore, When I lived in modern times av Linda Grant och Den utstötte av Sadie Jones. Och så är jag ju nyfiken på årets vinnare förstås:
The Tigers Wife av Téa Obreht.


Jag är snart klar med Pans Hemmelighed. Den är bra och har varit spännande att läsa, men jag vet inte om jag tycker den är sådär otroligt bra som man kunde tro av hypen som var.

Jag ska läsa Agnes Grey av Anne Brontë för att skriva lite om den hos Fritz & Ståhl, och sen har jag fått ett ex av Murder in the Philosophy departement att recensera, så det saknas inte läsning precis.



Jag har stickat klart mina första toe up sockor! Det var jätteroligt och gick fort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar