14.6.11

Sunkist sommarkofta nästan klar - top down miracle!

Nu ska det bara fästas en och annan tråd (väldigt få) och sen skall den blockas.

Jag ska försöka hitta en fin liten knapp eller möjligen ett fint band att knyta ihop den med - jag har inte bestämt mig än.

Det är första gången jag stickar ett plagg från halsen och neråt. Det är som trolleri! Från början begrep jag nästan inte hur det liksom skulle fungera, men jag följde mönstret Sunkist  och plötsligt fick jag en aha-upplevelse. Så otroligt smart. Och roligt. Och praktiskt - man kan prova och ändra medan man håller på.

Nu har jag fått mersmak. Beställt en ny bok för tips och inspiration. Modern Top Down Knitting av Kristina McGowan

Det har gått åt bara 4 av de tio nystan Rowan Summer Tweed som jag vann hos Husmorsskolans Nya Syförening, så jag har 6 kvar.
Kanske jag gör mig en top down stickad sommarjumper med kort ärm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar