13.9.12

Broderiförvaring!

Nu känner jag mig väldigt nöjd med mig själv efter att ha fått ordning på (några av) mina pågående broderier. Jag är ganska ostrukturerad när det gäller att brodera. Jag har alltid flera broderier på gång och de kan få ligga ganska länge och vänta medan jag hellre pysslar med annat. Jag har haft dem i tygpåsar, men det blir så stökigt och rörigt. Nu kom jag på att jag kunde använda vanliga mappar och utnyttja mapparnas konstruktion.







Jag har helt enkelt häftat fast en bild av broderiet på framsidan. Sen häftat fast garnhållaren eller garnhållarna på den uppvikbara nederkanten - då kan man fälla ut den och så hänger trådarna fint och trasselfritt. Jag häftade också fast en liten bit aida resp. linne för att kunna ha nålarna på. Mönstret satte jag fast på insidan med stora gem. Själva broderiet ligger inne i mappen. Klart! Allt i ordning och samlat - det enda som behövs är sax och ev. nålpåträdare.

Bara att vika ihop allt till ett fint paket och sätta snoddarna runt om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar