5.10.12

Belinda Bauer - recension av Ni älskar dem inte

Nej, inte den här gången heller. Fast den här  - Ni älskar dem inte - är den jag tyckt bäst om av hennes tre kriminalromaner.

Jag har försökt att sätta fingret på varför, för egentligen borde jag gilla dem. Jag menar, de utspelar sig i Storbritannien, i det vackra och mystiska Blacklands. Och Exmoreheden är otroligt fascinerande. Spänning, mord, personliga tragedier, poliser, jaktlag - you name it...

Jag är inte helt igenom negativ, jag läste med behållning och ville få reda på hur det slutar, men jag kände mig ändå otillfredsställd när jag läst klart.

Sen tycker jag att förlaget och recensenter och andra mycket mer skulle poängtera att de tre romanerna hänger ihop.

För HALLÅ! om man läser den här utan att ha läst de två första så är de fullständigt förstörda. Finns ingen anledning alls att läsa dem då eftersom det mesta avslöjas i den här romanen. Så om ni inte har läst dem och vill så MÅSTE ni läsa dem i rätt ordning.

De borde alltså presenteras som en trilogi!

Och även om jag av någon märklig anledning inte gilla dem så ÄR de spännande, otäcka och klart läsvärda! De två första finns i pocket.

Men av mig får Ni älskar dem inte bara B B B

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar