3.3.15

Boktips kort och gott

Min svägerska i Australien har nyligen publicerat sin första roman Snowy river man. Jag ska ärligt säga att det inte är den typ av roman som jag normalt läser och jag hade nog inte gjort det om inte det var Lizzy som skrivit den.

Den är än så länge utgiven bara som e-bok och jag har köpt den till min Kindle-app.

Det är en romantisk spänningsroman - Jack och Katrina träffades för sju år sedan för en natt. Nu har Katrina drömt om en försvunnen pojke och tror sig kunna hjälpa till att hitta honom. Pojken är Jacks son och mötet mellan Jack och Katrina blir inte helt okomplicerat.

Den har fått fina omdömen och höga betyg på Goodreads! Spännande.

Återkommer med betyg!





Jag har läst klart boken jag fick i mitt Hemlispaket. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Det är en märklig roman och jag blir inte riktigt klok på vilken sorts roman den är. Historisk och brittisk i stil med Jane Austen men helt skruvad och osannolik i handlingen. Bitvis rolig och bitvis spännande.  Det var en recensent som tyckte att den var en blandning mellan Jane Austen och P G Woodhouse och det kan jag väl hålla med om. Den får
B B B av mig.













Det här är den sjätte boken i Ann Cleeves Shetlands-serie och den absolut bästa hittills.

Shetland - spökhistorier - försvinnanden - hemligheter - relationer.
Det kan inte bli bättre!

B B B B B 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar