20.4.15

Stickar just nu

 En väst åt sonen. Jag hittade ett bra mönster i boken Men in knits av Tara Jon Manning. Den blir bra tror jag - tar bara lite tid eftersom det är flätor HELA TIDEN...
En tröja åt maken (han har beställt en färgglad). Ett slags mellanting mellan fair isle och hönsestrik. Jag tar av mina garnhögar och komponerar allt eftersom.
Jag började på sockor av det sköna garnet jag fick av min Hemlis-kompis men jag tror jag ska börja om. Jag började göra flätor men jag känner att jag inte behöver fler flätor än de som redan är på västen. Jag tänker mig att ett litet spetsmönster skulle passa till garnet. Få se vad jag kan hitta på.








Jag jobbar heltid igen och det känns bra. Det är bara det att jag blir väldigt trött så det blir inte mycket annat gjort. Jag har precis slagit in det sista paketet till min Hemlis-kompis. Hoppas hon gillar det. Jag har avslöjat vem jag är och kommer att länka till hennes mycket trevliga blogg när hon fått det men inte förrän då.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar