3.6.15

Fair Isle-stickning och deckartips

Första modden på mina Björk-vantar. Jag har inspirerats till en idé om ett par vantar i Fair Isle-teknik av Björkens färger nu under våren-försommaren.

Mudden ska liksom vara stammen....

Just nu håller jag på att räkna, välja färger och provstickar.

Jag saknade några kulörer så igår beställde jag från Jamieson´s.



Fortsättning följer....



Jag har lyssnat på Peter Robinsons senaste Abbatoir Blues. Nr 22 i serien om inspector Alan Banks.



Den var riktigt bra. Abattoir betyder slakthus och historien har en del makabra inslag. Spännande och intressant. Jag gillar Banks och
hans team. I den här boken får Winsome Jackman lite extra utrymme men inte på Annie Cabbots bekostnad. Jag har inte ledsnat på Banks ännu. Den här tyckte jag är en av de bättre. Den får
  B B B B.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar