14.5.18

Uppdatering

Jag har saknat bloggandet. Jag är sjukskriven på heltid (igen...) och har lite energi kvar för att orka skriva lite. Det kanske inte blir så mycket och inte så ofta men nu är jag tillbaka!

Jag har också tid att pyssla lite. Det är vilsamt och meditativt att ha lite i händerna. Jag stickade en Bredband för många år sedan men har aldrig tyckt om den och därför aldrig använt den särskilt mycket. Så nu har jag repat upp en del och stickat om halsen, så får jag se. Men jag tror det blir bra.



Jag lyssnar på fjärde boken i serien om Detective Lottie Parker av Patricia Gibney. Serien är en av många nya irländska deckar-serier som kommit. Tyvärr är inte så många översatta till svenska (ännu...) Den här hör till de bättre. Lottie Parker har fullt upp med tre tonårsbarn, en strulig barndom som spökar och en knepig relation till sin mamma. Hon är ganska jobbig att ha att göra med men jag gillar henne. Böckerna handlar lika mycket om hennes familjs mörka förflutna och nya (lite spektakulära) hemskheter i staden Ragmullin.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar